søndag den 4. maj 2008

Evaluering på mine mål

- Kommunikationen mellem børnene, lærerne og mig har været yderst vanskelig. Det har dog kun været noget der har ”generet” mig de første par uger. Man bliver nemlig hurtigt vant til ikke bare at kunne gøre tingene her som derhjemme. Det har været en stor udfordring, men den har været spændende og meget lærerig. Jeg har kommet langt med kropssprog, især overfor børnene.
Min ide med at personalet skal hjælpe mig når børnene vil mig noget fungere bedre nu. Det har dog taget lidt tid og de husker det ikke altid. Men når det fungere er det rigtig rart. Også overfor personalet der tit kommer til at virke som de ”onde” og jeg som den ”gode”.
- Der sker stadig en masse misforståelser mellem personalet og mig. Jeg har ellers snakket med dem om at bede mig gentage hvis de ikk forstår. Men det er som om det virker flovt eller pinligt hvis de ikke forstår mig, så de siger tit ja eller nej til noget, som så viser sig de slet ikke har forstået. Men min den ene lærer er blevet god til at bede mig gentage når vi snakker og hun ikke forstår. Det er dog også hende jeg kommunikere mest med, da den anden lærers engelsk ikke er særlig godt og hun derfor helst vil undgå at tale for meget. Jeg føler at begge lærer er trygge ved mig og nu kan sige tingene til mig, når der er noget. Jeg følte i starten af praktikken at tingene blevet pakket lidt ind eller ikke sagt, men det er blevet bedre nu. De er blevet mere åbne og ærlige med de ting der sker omkring mig, hvilket jeg tolker som en god stabil relation os i mellem. - Med de 3 stille børn der er i min klasse har jeg fået startet en ”specieltime” 2 gange om ugen. En hvor vi øver engelsk og en hvor vi leger matematik lege. Det fungere faktisk okay, men har taget lang tid at få gennemført. Jeg tror at de 3 børn hygger sig med det og de andre børn er meget misundelige og forstår ikke hvorfor de skal have mig alene. Grunden til at det tog lang tid at få gennemført, var fordi man ikke bruger tid på de stille elever, men bare lader dem stå til. At der så skulle bruges timer på det, var svært at få ført igennem.

Ingen kommentarer: